Huoltajuuskiista asianajajan ratkaisemana voi olla toisinaan ainoa vaihtoehto. Kaikissa lapsen huoltoa, tapaamisoikeutta ja elatusta koskevissa riidoissa pyritään ensisijaisesti sovintoon, sillä pitkittyneet huoltoriidat ovat raskaita ja saattavat vaikuttaa lapseen kielteisesti. Sopimalla tilanteesta asia ratkeaa myös nopeammin, edullisemmin ja joustavammin. Turkulainen Asianajotoimisto Joni Brander auttaa mielihyvin tilanteissa, joissa huoltoriidat tai usein asiaan liittyvä avioero vaativat asianajajaa.
Sovintoratkaisuun on mahdollista päästä joko osapuolten keskinäisin neuvotteluin, lastenvalvojan johdolla ja lisäksi tuomioistuinsovittelun avulla. Näissä kaikissa vaihtoehdoissa saattaa olla tarpeen turvautua asianajajan apuun. Ota yhteyttä ja kerro tilanteestasi!
Lapsen huoltajuutta, tapaamista ja elatusapua koskevissa prosesseissa on aina tärkeimpänä tavoitteena nimenomaan lapsen edun kannalta paras mahdollinen ratkaisu. Tästä tavoitteesta ei voi tinkiä missään prosessin vaiheessa. Tavoitteen saavuttamiseen ei kuitenkaan voi pyrkiä keinolla millä hyvänsä.
Meillä huoltajuuskiistan asianajaja ei toimi milloinkaan epäasiallisesti tai epärehellisesti, hän ei myöskään kannusta päämiestään toimimaan tällä tavoin. Mahdollinen vastapuolen kyseinen toiminta pyritään havaitsemaan ja tuomaan esille prosessin aikana, jotta oikeuden ratkaisu perustuisi todellisiin faktoihin ja olosuhteisiin ja jotta asiassa saataisiin aikaiseksi lapsen edun kannalta paras mahdollinen ratkaisu.
Ota yhteyttä, jutellaan lisää ja sovitaan halutessasi aika tapaamiselle. Toimistomme sijaitsee Turun keskustassa.
Jos sovintoon ei kuitenkaan päästä lapsen huoltoon liittyvissä asioissa, käräjäoikeus ratkaisee asian lapsen vanhemman tekemällä hakemuksella. Käräjäoikeusprosessiin on syytä hankkia avuksi asiantunteva, huoltajuuskiistoja aiemminkin hoitanut asianajaja.
Asianajajan tehtävänä on:
Kiitos yhteydenotostasi.
Palaamme sinulle mahdollisimman pian.
Hups, viestiäsi lähetettäessä tapahtui virhe.
Yritä myöhemmin uudelleen.
”Asianajajan on oltava asiakkaalleen lojaali. Asianajaja on velvollinen lakia ja hyvää asianajajatapaa noudattaen parhaan kykynsä mukaan valvomaan asiakkaansa etua ja oikeutta.”
(Hyvää asianajajatapaa koskevat ohjeet 3.1 §)